هزاره اطلاعات رادوین
راهنمای خرید نرم‌افزار CRM

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. مقالات
  6. /
  7. راهنمای خرید نرم‌افزار CRM

راهنمای خرید نرم‌افزار CRM

مقدمه:

نرم‌افزارCRM در ابتدا برای کمک به کسب‌وکارها ایجاد و جهت حفظ روابط با خدمات مشتریان جدید و موجود طراحی شد. از آن زمان به بعد، نرم‌افزار CRM از یک سیستم ساده مدیریت مخاطبین به یک ابزار قوی تبدیل شده است که به کاربران در خصوص ویژگی مدیریت فروش، بازاریابی، تراکنش‌های نقطه فروش (POS)، حسابداری، تامین کنندگان و سایر انواع داده‌های عملیاتی کمک میکند تا همه در یک راه‌حل آسان قابل دسترس نگهداری شوند.در این مقاله اشاره مینماییم به راهنمای خرید نرم افزار CRM برای کاربران و خریداران.

هزینه نرم‌افزار CRM چقدر است؟

هزینه نرم‌افزار CRM به شدت متغیر است. فروشندگان معمولاً از مدل قیمت‌گذاری مبتنی بر اشتراک استفاده میکنند. قیمت‌گذاری بستگی به عوامل مختلفی مانند تعداد کاربران و نوع قابلیت‌های موجود دارد.

بطور کلی، شما هزینه ثابتی را برای هر کاربر در هر ماه پرداخت میکنید. برخی فروشندگان هزینه ثابت ماهانه را برای تعداد مشخصی از کاربران در نظر میگیرند، اما ممکن است متوجه شوید که برای پشتیبانی از تعداد کاربران مورد نیاز خود (و قابلیت‌های مورد نظرتان) نیاز به خرید طرحی گرانتر دارید،یا هزینه‌های اضافی برای مواردی مانند کاربران اضافی وجود دارد. هزینه میتواند از 10 دلار در ماه برای هر کاربر تا هزاران دلار در ماه، بسته به نیازهای کسب‌وکار شما، متغیر باشد.

آیا بودجه‌ای برای نرم‌افزار CRM ندارید؟یا شاید مطمئن نیستید که نرم‌افزار CRM مناسب برای کسب‌وکار شما است، اما کنجکاوید ببینید که چه چیزهایی ارائه میدهد. بسیاری از فروشندگان آزمایش رایگان از نرم‌افزارهای خود ارائه میدهند. همچنین نسخه‌های رایگان نرم‌افزارهای محبوب CRM وجود دارد؛ برخی از آنها دارای تمام قابلیت‌ها هستند، اما تعداد کاربران یا سوابق را محدود میکنند، در حالی که برخی دیگر تنها امکانات حداقل را ارائه میدهند.

نرم افزار رایگان
جهت استفاده از نرم افزار دمو و رایگان شرکت رادوین
اینجا کلیک کنید
Previous slide
Next slide

چه ویژگی‌هایی باید در نرم‌افزار CRM جستجو کنید؟

مدیریت سرنخ و فروش: مشتریان جدید را با تولید خودکار سرنخ از منابع مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، بازدیدکنندگان وب سایت، تماس‌های ورودی، عضویت در خبرنامه و غیره پیدا کنید. سرنخ‌ها را به طور خودکار با ایمیل‌ها و وظایف پیش‌تعیین شده پیگیری کنیدیا به صورت مستقیم با آنها تماس بگیرید. CRM میتواند سرنخ‌ها را از ابتدا تا انجام معامله در فروش پرورش دهد. علاوه بر این، بسیاری از نرم افزارهای CRM به کاربران امکان ایجاد و ذخیره پیش‌فاکتورها و پیگیری فاکتورها را نیز میدهند.

بازاریابی: بسیاری از راه‌حل‌هایCRM ابزارهای بازاریابی داخلی را دارند، از جمله قالب‌های ایمیل، لوله‌های بازاریابی ایمیل، پیامک اس‌ام‌اس و ابزارهای سبک مدیریت پروژه. برخی از آنها حتی قابلیت پیگیری رقابت و پیش‌بینی فروش را نیز ارائه میدهند.

تجارت الکترونیک: برخی از نرم‌افزارهایCRM سطح بالا دارای قابلیت‌های تجارت الکترونیک داخلی هستند، در حالی که محصولات دیگر امکان اتصال آسان به تجارت الکترونیک را ارائه میدهند، سازگاری با API را دارند یا از خدمات شخص ثالث استفاده میکنند.

گزارشات/داشبوردها: بیشتر نرم‌افزارهایCRM شامل برخی امکانات گزارش‌دهی هستند و بسیاری از محصولات سطح بالا دارای داشبوردهای زنده و پویا هستند. مطمئن شوید که هر گونه نیازی که برای صادرات یا واردات دارید (به عنوان مثال، انتقال اطلاعات به و از اکسل یاQuickBooks) با سیستمی که انتخاب میکنید سازگار است.

مرکز تماس: بیشتر محصولات CRM ارزان قیمت امکانات مرکز تماس را ندارند، اما اتصالات شخص ثالث برای ارتباط نرم‌افزار مرکز تماس با نرم‌افزار CRM وجود دارد. با این حال، اگر مرکز تماس مرکزی برای کسب‌وکار شما مهم است و ارزش دارد که یکCRM با ویژگی‌های کامل مرکز تماس را به کار ببرید.

گردش کارها/تأییدیه‌ها: مدیریت پروژه یک جنبه مهم هر CRM است. بیشترنرم افزار های CRM با کیفیت بالا، شامل گردش کارها و تأییدیه‌های انجام کار هستند که در مدیریت و سازماندهی وظایف کمک میکنند. با این حال، میزانی که این ابزارهای مدیریت پروژه قابل تنظیم هستند، از محصول به محصول متفاوت است، بنابراین اگر به مرحله خاصی از گردش کار یا فرآیند تأییدیه نیاز دارید، مطمئن شوید که با استفاده از برنامه انتخابی امکان‌پذیر است.

سؤالاتی که در نظر گرفتن نرم‌افزار CRM باید پرسید؟

انواع مختلفی از نرم‌افزارهایCRM موجود است، بنابراین انتخاب درست یکی از عوامل کلیدی در موفقیت آن برای کسب‌وکار شما است. در زیر، آنچه که صاحبان کسب‌وکار کوچک پیشنهاد میدهند به عنوان سؤالاتی که از فروشندگان باید بپرسید:

آیا برای کسب‌وکارهای کوچک ساخته شده است؟

فرآیند پیاده‌سازی چگونه است و چه میزان کمک فنی در آن وجود دارد؟

آیا استفاده از آن آسان است؟ آیا میتوانم به راحتی کارمندان را آموزش دهم؟

آیا حداقل کاربرانی وجود دارد؟

آیا امکان اتصال به سایر راه‌حل‌هایی که قبلاً استفاده میکرده ام راحت است؟

هزینه کل نرم‌افزار چقدر است؟ آیا هزینه نصب یا هزینه‌های اضافی وجود دارد؟ در صورت نیاز به افزودن کاربران یا اتصال‌های بیشتر چه اتفاقی پیش میاید؟

API قابل دسترسی است؟

چه نوع ویژگی‌های امنیتی در برنامه وجود دارد؟