وب سایت رادوین

سازماندهی ارتباطات مشتری با نرم افزار CRM

سازمان‌دهی به ارتباطات مشتری با CRM

سازماندهی ارتباطات مشتری

سازماندهی ارتباطات مشتری با نرم افزار CRM

سازماندهی ارتباطات مشتری به معنای برنامه‌ریزی، مدیریت و بهبود تمامی فرآیندها و فعالیت‌های مرتبط با ارتباطات بین یک سازمان و مشتریان آن است.

ارتباطات موثر با مشتریان باعث افزایش رضایت، وفاداری مشتریان، افزایش فروش و پیشرفت کسب‌وکار میشود. از این رو سازماندهی به ارتباطات مشتریCRM از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

سیستم‌های مدیریت رابطه با مشتری (CRM) نیز به این منظور طراحی شده‌اند تا به سازمان‌ها در سازماندهی به ارتباطات مشتری و مدیریت اطلاعات مرتبط با آن‌ها کمک کنند.

CRM چیست؟

سیستمCRM نوعی نرم‌افزار است که به کسب‌وکارها کمک ‌میکند تا روابط خود را با مشتریان مدیریت، پیگیری و سازماندهی کنند.

کلمه CRM مخفف عبارت “مدیریت رابطه با مشتری” است. 

سیستمCRM میتواند به شما کمک کند تا اطلاعات مشتری را مانند رفتار کاربری، مدت زمانی که مشتری با کسب‌وکار شما بوده است، سوابق خرید و یادداشت‌هایی درباره تعاملات فروش را ذخیره کنید. 

سپس میتوانید از این اطلاعات برای بهینه‌سازی فرآیندهای فروش و بازاریابی خود و بهبود خدمات به مشتری در سراسر سازمان استفاده کنید.

مزایایCRM برای کسب و کارها:

یک راه حل CRM میتواند به روش‌های مختلفی استفاده شود و بسیاری از مزایا را فراهم کند. به طور کلی، این مزایا همه درگیر کردن سرنخ‌ها و حمایت از مشتریان در ورود و حرکت در دسته‌بندی فروش و بازاریابی خود را تحت پوشش قرار میدهند. به طور خاص، سیستمCRM میتواند به شرح زیر این اهداف امکان پذیر کند.

بهبود خدمات مشتری:

نرم‌افزارهایCRM مدرن دارای توابع متعددی هستند، اما اصلی‌ترین مزیت آن‌ها همچنان بهبود رابطه کسب‌وکار-مشتری است.

 یکCRM مدیریت تمامی مخاطبان و جمع‌آوری اطلاعات مهم مشتریان – مانند جمعیت شناسی، سوابق خرید و پیام‌های قبلی در همه کانال‌ها – را بر عهده دارد و به آسانی در دسترس هر کسی در شرکت شما قرار میدهد. 

این اطمینان حاصل میشود که کارمندان شما همه چیزی که باید در مورد مشتری بدانند در دسترس دستشان است و میتوانند تجربه مشتری بهتری را ارائه دهند که عموماً رضایت مشتری را افزایش میدهد.

افزایش فروش:

ابزارCRM میتواند به شما کمک کند فرآیند فروش خود را سریع‌تر کنید، لوله‌ی فروش خود را ایجاد کنید، وظایف کلیدی را خودکارسازی کنید و تمامی داده‌های فروش خود را در یک مکان مرکزی تجزیه و تحلیل کنید که ممکن است فروش و بهره‌وری را افزایش دهد. 

یکCRM به شما کمک میکند یک فرآیند فروش مرحله به مرحله را تعیین کنید که کارمندان شما هر بار میتوانند به آن اعتماد کنند و شما میتوانید به آسانی آن را در صورت بروز مشکلات تغییر دهید.

بهبود نگهداری مشتریان:

با پیدا کردن و تبدیل سرنخ‌ها، بسیار مهم است که کارهای لازم برای نگهداری آن‌ها به عنوان مشتریان را انجام دهید و وفاداری مشتریان را ترویج دهید. سیستمCRM تجزیه و تحلیل عاطفی، پشتیبانی خودکار تیکت، خودکارسازی پشتیبانی مشتری و ردیابی رفتار کاربر را ارائه میدهد تا به شما کمک کند مشکلات را تشخیص دهید و به سرعت آن‌ها را با مشتریان خود مورد بررسی قرار دهید.

تحلیل‌های دقیق:

اطلاعات فراوانی در مورد مشتریان خود داشتن یک چیز است، اما باید بدانید این اطلاعات چه معنی‌ای دارند و چگونه از آن‌ها استفاده کنید. نرم‌افزارهایCRM معمولاً قابلیت تحلیل داده‌ها را دارا هستند تا اطلاعات را در قالب عملکرد قابل اجرا و معیارهای قابل فهم تقسیم بندی کنند. سازماندهی معیارها مانند نرخ کلیک، نرخ برگشت و اطلاعات جمعیت شناختی به شما امکان میدهند موفقیت یک کمپین بازاریابی را ارزیابی کنید و بهینه سازی کنید.

سازماندهی، بهره‌وری و کارایی بالاتر:

نرم‌افزارCRM از فناوری خودکارسازی بازاریابی استفاده میکند که وظایف انسانی مانند کمپین‌های پیوسته را تسریع میکند و زمان کارمندان شما را برای تمرکز بر کارهایی که فقط انسان‌ها قادر به انجام آن‌ها هستند، مانند ایجاد محتوا، آزاد میکند. 

همچنین میتواند اطمینان حاصل کند که هیچ وظیفه‌ای از بین نرود، مانند ارسال همیشه مهم ایمیل به افراد مناسب. علاوه بر این،یکCRM میتواند به شما نشان دهد یک داشبورد از نحوه کارآیی فرآیندهای کسب‌وکار شما و جایی که جریان کارهای شما میتواند بهبود یابد را نشان دهد.

پایگاه داده متمرکز اطلاعات:

یکی از بهترین کارهای نرم‌افزار CRM فراهم کردن یک پایگاه داده متمرکز با همه اطلاعات مربوط به مشتریان شما است که به آسانی برای هر کسی در شرکت شما قابل دسترس است.
 این امر برای یک نماینده فروش آسان میگردد تا ببیند که یک مشتری خاص به چه محصولاتی علاقه مند است، به عنوان مثال. اگر مشتری قبلاً با شرکت تعامل داشته باشد، CRM شامل سوابق آن تعامل خواهد بود که میتواند در تلاش‌های بازاریابی و فروش آینده مؤثر باشد.

مدیریت ارتباطات با سرنخ‌های احتمالیCRM:

نگهداری سرنخ‌ها میتواند فرآیندی طاقت فرسا و پیچیده باشد با بسیاری از مراحل و فرصت‌های ارتباطی. 
یکCRM به طور خودکار فرآیند را مدیریت میکند، هنگامی که کارمندان شما باید با سرنخ تماس بگیرند هشدار میدهد و هر تعامل را از ایمیل تا تماس تلفنی ردیابی میکند.
 
“یکی از مزایای بزرگ [CRM] این است که میتوانید به طور کلی سفر مشتری خود را ببینید. به نقل از مایکل میلر، مدیر عامل VPN Online. “با بررسی هر مرحله در طراحی و هر ایمیلی که ارسال کردید، میتوانید به سرعت تصمیم بگیرید که چه کاری باید بعداً انجام دهید. انگار از سطح بالا نظارت و رصد میکنید و میتوانید به آسانی تصمیمی درباره اقدامات بعدی‌ بگیرید.”

سازماندهی بهبود تجزیه و تحلیل مشتریانCRM:

یک لیست با صدها مخاطب ممکن است سنگین و دلخواه باشد. به عنوان مثال، چگونه میتوانید بدانید کدام مشتریان علاقه‌مند به دیدن ایمیل شما درباره محصول جدید فروشگاه شما هستند؟ یکCRM لیست مخاطبین شما را به صورت خودکار و براساس معیارهای شما تقسیم بندی میکند که به راحتی میتوانید هر زمان که نیاز دارید با آن‌ها تماس بگیرید. 

میتوانید مخاطبین را براساس موقعیت جغرافیایی، جنسیت، سن، تعداد مراحل خرید و موارد دیگر مرتب کنید. “خودکارسازی در واقع به بازاریاب این اجازه را میدهد تا درکی معنادارتر از مشتری داشته باشد. بخش مهم در مورد خودکارسازی CRM این است که نمیخواهیم یک ایمیل عمومی به مشتریان خود بفرستیم. 

به جای آن، میخواهیم ایمیل‌ها را با توجه به ترجیحات، علایق و ارزش‌های مشتریان خود به گروه‌ها تقسیم کنیم که این امر با استفاده از داده‌های استخراج شده درون CRM ممکن میباشد.

خروج از نسخه موبایل