هزاره اطلاعات رادوین
نرم‌افزار CRM برای بهبود خدمات مشتریان

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. مقالات
  6. /
  7. نرم‌افزار CRM برای بهبود…

بهبود خدمات مشتریان

نرم افزار CRM برای بهبود خدمات چگونه عمل میکند؟

خدمات مشتریان نرم‌افزارCRM، میتواند فروش و بازاریابی را بهبود بخشد. این راهکارها میتوانند استفاده شما از نرم‌افزار CRM را بهینه کنند.

مقدمه:

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان به شما کمک میکند تا ارتباط با مشتریان خود را حفظ کنید و به طور مداوم احساسات مشتری را ارزیابی کنید.

اتوماسیون، قالب‌های ایمیل، تاریخچه تماس و گزارش‌های پیگیری تنها چندی از مزایای استفاده از یک برنامه CRM خوب برای خدمات مشتری هستند.

حدودا 65% از مشتریان معتقدند که شهرت یک شرکت برای خدمات مشتری عالی مهم‌تر از تبلیغات است.

این مقاله برای کارآفرینانی است که میخواهند با بهینه‌سازی استفاده از نرم‌افزار CRM خود، خدمات مشتری خود را بهبود بخشند.

مردم میخواهند با شرکت‌هایی که خدمات مشتری عالی ارائه میدهند کسب‌وکار کنند. پس چگونه میتوان کسب‌وکارهای کوچک خود را در زمینه خدمات مشتری بهبود بخشید؟ استفاده بهینه از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) جواب است.

نرم‌افزارCRM چیست؟

یکCRMیک پایگاه داده است که کسب‌وکارها در آن اطلاعات مربوط به مشتریان خود را ذخیره میکنند – شامل اطلاعات تماس مشتریان، همچنین سوابق تعاملات و معاملات مشتری – تا به کارمندان فروش و بازاریابی در جذب و نگهداری مشتریان کمک کند.
نرم‌افزارCRM به کاربران این امکان را میدهد تا تعاملات با سرنخ‌ها و مشتریان را پیگیری کنند، کمک به بهینه‌سازی فرآیندهای فروش، خدمات مشتری، پشتیبانی فنی و کمپین‌های بازاریابی میکند. 

نرم‌افزار CRM عنصر مهمی در پیگیری رفتار و نیازهای مشتریان شما است و سپس تغییر مسیر برای برآورده نمودن نیازهای آنها.

مزایای نرم‌افزار CRM برای خدمات مشتری چیست؟

 

وقتی کسب‌وکارهای کوچک استفاده خود را از نرم‌افزار CRM گسترش میدهند تا نه‌تنها اطلاعات مشتری را ذخیره کنند؛ بلکه خدمات مشتری را بهبود بخشند، این میتواند تغییری عمده باشد.

دیوید پایتیگ، مدیرعامل عامل Arlington Plastics Machinery نیز میگوید: 

“نرم‌افزار CRM به من کمک کرده است تا با هر یک از مشتریان خود که خریدی انجام داده‌اند، به‌صورت شخصی ارتباط برقرار کنم. 

من فروش ماه را از یک گزارش گرفته و با هر کسی تماس میگیرم. به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک، ما ماهیانه 20 تا 50 فروش داریم، بنابراین مدیریت آن قابل‌مدیریت است.

 اما تمام اطلاعات مورد نیازم در مورد مشتری در سیستم وجود دارد، از جایی که سرنخ آمد تا مدت زمانی که مشتری بوده است تا ارتباطات قبلی.”

به گفته پایتیگ، این اطلاعات به‌ویژه در هنگام برخورد با مشتریان ناراضی مفید است.

“مشتریانی که راضی هستند که کلید هستند. مشتریانی هستند که ناراضی هستند که واقعاً باید با آنها در تماس باشید”، او میگوید. 

“ما اکثراً ماشین‌آلات “همان‌طور که است” را میفروشیم، بنابراین ممکن است مشکلاتی در دو طرف وجود داشته باشد. 

اما من ترجیح میدهم بدانم چه اتفاقی افتاده است و ببینم آیا میتوانم با مشتری فعلی به‌خوبی برخورد کنم و حداقل اطمینان حاصل کنم که با مشکل مشابه در کسب‌وکار بعدی روبرو نمیشویم.”

این همه درباره ارتباطات است: یک CRM به شما کمک میکند تا با مشتریان در ارتباط باشید تا به طور مداوم سطح رضایتشان از کسب‌وکار شما را ارزیابی کنید. پایتیگ میگوید: 

“به‌عنوان یک مشتری، گاهی اوقات فقط دانستن اینکه کسی اهمیت میدهد کافی است تا شما را به دلیل برگشتن به حاشیه برگرداند.”

برای درک بیشتر از اینکه چگونه میتوانید با استفاده از CRM خود خدمات مشتری را بهبود بخشید، به برخی از راهکارهای مؤثرترینی که میتوانید از آنها استفاده کنید توجه کنید.

بهبود خدمات مشتریان CRM
بهبود خدمات مشتریان CRM

بهبود خدمات مشتری:

وقتی مصرف‌کنندگان در حال تصمیم‌گیری درباره خرید محصولات و خدمات یک شرکت هستند، کیفیت و قیمت تنها عواملی نیستند که در نظر میگیرند؛ آنها نیز تجربه مشتری را در نظر میگیرند. 

شرکت مشاوره مدیریت PwC در یک نظرسنجی از ۱۵۰۰۰ مصرف‌کننده در ۱۲ کشور مشاهده کرد که ۷۳ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند تجربه مشتری به‌عنوان یک عامل مهم در تصمیمات خرید خود را ارائه کرده‌اند.

حل مسائل و شکایات:

نرم‌افزارهای CRM به شما کمک میکنند تا مشکلات و شکایات مشتری را حل کنید.

“Arun Upadhyay” میگوید: “یک راه برای بهبود خدمات مشتری استفاده از یک سیستم بلیت صندوق پشتیبانی CRM است که به تیم‌های داخلی اجازه میدهد مشتریان را اولویت‌بندی کنند، جایگزینی حساب‌ها را به اعضای تیم اختصاص دهند، همچنین میتواند همه بلیط‌ها و پرونده‌ها را سازماندهی کند تا اطمینان حاصل شود که مسائل مشتری به‌سرعت و با یادداشت‌های ثبت شده حل میشوند.”

علاوه بر این،CRM شما میتواند با کمک یادگیری از تعاملات گذشته، مسائل و شکایات آینده را پیشگیری کند. 

بدون CRM، شکایت‌های مشتری میتواند به ارتباط ثبت‌نشده‌ای بین نماینده شما و یک مشتری عصبانی برگردد. 

زمانی که به مسائل رفتار غیرمؤدبانه اشاره میکند، میتوانید به ضبط مکالمه‌ای که مشتری به آن اشاره میکند گوش دهید. 

یا اگر یک نماینده ادعا میکند که به سؤالی سریع و مؤدبانه پاسخ داده است (حتی پس از دریافت شکایتی از مشتری)، میتوانید با مرور لاگ ارتباطات نماینده خود ادعای او را مورد بررسی قرار دهید.