هزاره اطلاعات رادوین
اصطلاحات نرم افزار CRM تعاریف و شناخت

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. مقالات
  6. /
  7. اصطلاحات نرم افزار CRM…

تعاریف و شناخت اصطلاحات نرم افزار CRM

اصطلاحاتی که باید در نرم افزار CRM بدانیم چیست؟

اصطلاحات نرم افزار CRM که باید بدانید

اگر قصد دارید نرم‌افزار CRM را برای کسب و کار خود مورد استفاده قرار دهید، اصطلاحات کلیدی زیر را باید بشناسید.

اگر در فهم نرم‌افزار مدیریت رابطه با مشتری (CRM) نیاز به کمک دارید، تنها نیستید. نرم‌افزار CRMیک ابزار بی‌نظیر است که به کسب و کارهای کوچک کمک میکند مشتریان را جذب و حفظ کنند. اما اگر با این نرم‌افزار و یاCRM به طور کلی آشنایی ندارید، ممکن است یکی از دشوارترین ابزارها نیز باشد.قدم اول برای آشنایی با نرم‌افزار CRM فهم اصطلاحات است. در ادامه برخی از اصطلاحات رایج استفاده شده در نرم‌افزار CRM را مشاهده خواهید کرد:

نمایش 360 درجه مشتری:

این نمای جامع از مشتری شامل تمام نقاط تماس، ارتباطات، کمپین‌های بازاریابی، فرصت‌ها، حوادث، تاریخچه جذب و سایر جنبه‌های رابطه با مشتری است.

حساب:

این یک سابقه فرد یا گروه برای هر مشتری، شرکت، سازمان و سایر مخاطبان است. در برخی موارد، اصطلاح “حساب” نام شرکت را در مکاتبات جایگزین میکند.

فعالیت‌ها:

این یک سابقه تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها، جلسات و سایر وظایفی است که بر روی یک سرنخ، مخاطب یا حساب انجام میشود. نرم‌افزار میتواند آن را به صورت خودکار یا به صورت دستی توسط نمایندگان فروش شما ثبت کند.

تجزیه و تحلیل:

این داده‌ها به شما بینش‌های عمیق‌تری میدهد تا در تصمیم‌گیری‌های سریع‌تر و مطمئن‌تر به شما کمک کند. تجزیه و تحلیل مشتری شامل روندها و داده‌های رفتاری است که به شما در جذب و حفظ مشتریان سودآور کمک میکند، در حالی که تجزیه و تحلیل فروش شامل تجزیه و تحلیل لوله‌خط، برد و زیان، مالی و سایر تجزیه و تحلیل‌های داده‌های فروش است. تجزیه و تحلیل همچنین برای تقسیم‌بندی، کمپین‌های بازاریابی، برنامه‌های محصولات آینده و بسیاری از موارد دیگر نیز قابل استفاده است.

رابط برنامه نویسی نرم‌افزار (API):

رابط برنامه نویسی برنامه (API) حاوی دستورالعمل‌ها، مشخصات فنی و سایر اطلاعاتی است که توسعه‌دهندگان برای سفارشی کردن نرم‌افزار یایکپارچه‌سازی آن در راه‌حل‌های خود نیاز دارند.

مارکت پلیس (AppExchange):

این یک بازار برنامه Salesforce است که شما میتوانید خدمات شخص ثالثی را به نرم‌افزار CRM خود اضافه کنید، مانند بازاریابی ایمیلMailchimp، امضاهای الکترونیکیDocuSign و نرم‌افزار حسابداریQuickBooks.

پاسخ‌دهی خودکار:

شکل اتوماسیون فروش در گردش کار CRM است. نمایندگان فروش میتوانند پاسخ‌های خودکار را برای اقدامات خاص تنظیم کنند، مانند ارسال خودکار ایمیل به سرنخ‌ها و چشم‌اندازها وقتی که در CRM وارد شده‌اند.

هوش تجاری (BI):

بخشی از تجزیه و تحلیل، هوش تجاری شامل گزارش‌ها، جداول پیوت، داشبوردها و سایر ابزارهایی است که به مدیران اجرایی، مدیران و تحلیل‌گران داده میشود تا به آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های بهتر در کسب و کار کمک کند.

کمپین:

یک کمپین مجموعه‌ای از تلاش‌های بازاریابی است، مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات چاپی و آنلاین، ارسال مستقیم ایمیل، رویدادها و راه‌اندازی محصولات.

مدیریت کمپین:

این یک اصطلاح کلی برای برنامه‌ریزی، راه‌اندازی، نظارت و تجزیه و تحلیل کمپین‌ها است. مهم است که مشتریان اطلاعات مناسب را بر اساس نیازهای خود دریافت کنند. مدیریت کمپین یک فرآیند سه مرحله‌ای است: برنامه‌ریزی، مدیریت و تجزیه و تحلیل.

ااصطلاحات نرم افزار مبتنی بر ابر یا وب:

نرم‌افزارCRM مبتنی بر ابر یا وب از طریق مرورگر وب (یا برنامه تلفن همراه) از هر دستگاهی که اتصال به اینترنت داشته باشد، قابل دسترسی است.

مخاطب:

به سابقه فردی اطلاق میشود که اطلاعاتی مانند نام، شماره تلفن، ایمیل، آدرس پستی و سایر اطلاعات مشتری را ذخیره میکند. یک مخاطب همچنین میتواند سرنخ، شرکت، همکار یا سایر افرادی باشد که نمایندگان فروش شما با آنها تعامل دارند.

پایگاه داده مخاطب:

یکی از عملکردهای اصلی نرم‌افزار CRMیک دفترچه تلفن دیجیتال از مخاطبان شماست.

مدیریت مخاطب:

شما باید مخاطبان خود را سازماندهی کنید و اطلاعات مشتری و فعالیت‌ها را در نرم‌افزار CRM خود به‌روز کنید. این امکان را به کسب و کارها میدهد تا فروش خود را بهبود بخشند و کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند.

نقش مخاطب:

نقش مخاطب در یک حساب به نمایندگان فروش شما میگوید با چه کسی صحبت کنند و بهترین زمان برای تماس با اوست. انواع نقش مخاطب شامل تصمیم‌گیرنده، خریدار، تأثیرگذار و سمت‌های شغلی مختلف هستند.

فایلCSV:

کوتاه شده عبارت “Comma-Separated Values” است، فایلCSV فرمت استانداردی برای صادرات و واردات پایگاه‌های داده و جداول است. بیشتر نرم‌افزارهایCRM از فایل‌هایCSV برای وارد کردن مخاطبان و سایر داده‌ها استفاده میکنند.

کد سفارشی:

این امکان را به توسعه‌دهندگان میدهد که کد را اضافه و نرم‌افزار CRM را سفارشی کنند. کد سفارشی نرم‌افزار CRM را به نیازهای یک کسب و کار سازگار میکند، با تغییر رابط کاربری آن، تنظیم عملکردها و اضافه کردن شی‌ها و فیلدهای بیشتر.

فیلدهای سفارشی:

این ویژگی به کاربران امکان میدهد علاوه بر اطلاعات اساسی مانند نام، اطلاعات تماس و نقش‌ها، فیلدهای داده خود را اضافه کنند.

داده‌های مشتری:

این هر گونه اطلاعاتی است که با شرکت شما به اشتراک گذاشته شده و در نرم‌افزار شما ذخیره شده است. این ممکن است ایده‌ها، نام‌ها و اطلاعات تماس باشد، اما ممکن است اطلاعاتی که برای تعیین عادات، ترجیحات و سودآوری مشتری استفاده میشود نیز شامل شود.

مدیریت خدمات مشتری:

شما میتوانید سوابق ارتباطی، تاریخچه خرید مشتریان، حوادث و سایر اطلاعات را در CRM به منظور بهبود و شخصی‌سازی پشتیبانی خدمات مشتری خود درج کنید.

ارزیابی مشتری:

CRM از تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی، داده‌های رفتاری و سایر اطلاعات برای تأیید صحت سرنخ‌ها، چشم‌اندازها و مشتریان استفاده میکند. این به شما و نمایندگان فروش شما کمک میکند تا مخاطبان مناسب برای کمپین‌ها را شناسایی کنید.

داشبوردها:

این به صفحه نخست نرم‌افزار CRM اشاره دارد که به طور معمول اطلاعات کلیدی و منوهای ناوبری را نشان میدهد. همچنین می‌تواند به یک بخش از نرم‌افزار CRM اشاره کند که مدیران اجرایی، مدیران و تحلیل‌گران میتوانند در آن معیارها، عملکرد فروش و داده‌های مهم دیگر را دریک مکان مشاهده کنند.

حفاظت از داده:

نرم‌افزارCRM باید از اطلاعات مشتری و سایر محتواهای کاربر که در آن ذخیره میشود، محافظت کند. این می‌تواند شامل هر نوع اطلاعات جانبی شخصی مربوط به مشتری، از جمله اطلاعات تماس باشد.

مدیریت پاسخ به ایمیل:

این ویژگی به شما اجازه میدهد پاسخ‌های ایمیل خود را بر اساس قوانین پیش‌تعیین شده تنظیم و ارسال کنید.

صادرات:

این به معنی تبدیل داده به یک فرمت فایل خاص برای استفاده در برنامه نرم‌افزار دیگر است.

فیلد:

اینجاست که کاربران اطلاعات را وارد میکنند. فیلدهای استاندارد شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، شرکت و سمت شغلی هستند.

پیش‌بینی:

این گزارش شامل پیش‌بینی‌های فروش، مانند سودهای و تقاضاهای تخمینی است. این به شما کمک میکند لوله‌خط فروش را نظارت کرده و هدف‌های فروش برای ماه، سه ماهه و دوره‌های زمانی دیگر را پیش‌بینی کنید.

واردات:

این به معنای بارگیری داده به نرم‌افزار CRM است. معمولاً از آن برای وارد کردن مخاطبان از دفترچه تلفن آدرس ایمیل و جداول استفاده میشود.

جبران و نگهداری:

اینیک اصطلاح قانونی در قرارداد بین ارائه‌دهندگان CRM و کاربران نهایی است. در واقع، این اصطلاح CRM را در مواجهه با هرگونه خطا، ضرر، آسیبیا خطای فنی محافظت میکند.

حقوق مالکیت فکری:

این می‌تواند به تقریباً هر چیزی ارجاع کند که اختصاصی برای نرم‌افزار CRM خود باشد، مانند کدهایHTML، طراحی نرم‌افزار، لوگوها، شناسه کاربری، رمز عبور و هر چیزی مرتبط با به اشتراک گذاری، تصویر سازییا استفاده کلی از CRM.

سرنخ:

اینیک مشتری بالقوه در مرحله اول لوله‌خط فروش است. سرنخ‌ها ممکن است از بازاریابی ورودی، گفت‌وگوهای تلفنی، رویدادها و سایر منابع به دست آیند.

فرصت:

یک فرصت پیش‌بینی فروش است که شامل مشتریان بالقوه است که احتمال بالایی دارند در آینده نزدیک خرید کنند.